söndag 22 augusti 2010

Första dagen

Nu börjar det. Studentlivet i Åbo!

Första dagen här i Åbo har gått åt till att fixa upp lägenheten. Nu har jag det mesta klart; soffa, matta, lampor, gardiner, hyllor, soffbord osv. En säng har jag dock inte, tyckte det var viktigare med en soffa. Underlig prioritering.
Mormor och morfar var en sväng hit idag också. De hade med sig den fräsigaste cykeln någonsin. En röd, Jopo-liknande cykel från 70-talet. Nu kommer jag att glida runt med stil i staden!
Kom nyss från stan eftersom jag var och letade efter min skola. Slutade med att jag var vilse på Tavastgatan och fick ringa Ina om hjälp. Så inga har man blivit någon riktig Åbo-bo under dessa 12 timmar inga. Hoppas att jag inte hinner glömma bort vägen under natten så att jag inte snurrar runt i staden imorgon igen när jag ska till skolan.
Börjar faktiskt bli lite nervös inför imorgon. Men skiter det sig kan man alltid komma hem igen och fortsätta karriären på Hallen. Känns ganska lockande just nu ;)

1 kommentar: