onsdag 17 november 2010

Helgplaner

Jag sitter här och funderar på vad jag och pappa ska hitta på i helgen när han kommer på besök. Eftersom inte TPS spelar i helgen kan vi inte gå på hockeymatch. Inte kan vi heller sitta en hel helg tillsammans i min självmordsetta. (Som våra lägenheter så fint kallas i folkmun.) Därför funderar jag på bio och har kollat vilka filmer som visas i helgen. Här kommer ett litet urplock.

The Social Network. En film om Facebook och dess grundare.
Min pappas datakunskaper sträcker sig till internetbanken och även dit mycket knappt. Så en film om Facebook? Upplevelsen skulle bli allt för förvirrande.

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1. En film om herr Potter och hans trollkarlsvänner.
Mitt och pappas Potter-intresse behövs inte gömmas under en osynlighetsmantel, för ett sådant intresse excisterar inte.

Piranha 3D. En film i 3D om pirayor. Filmen är f18 så därför antar jag fiskarna gör lite annat än att simma lungt.
Hej hej hej. Jag är bara 19 år. Har svårt att se sräckfilmer som är f15. Skulle antagligen ha svårt att se skräckflmer som är f7 också. Dessutom känns handlingen ganska uppenbar. Pirayor blir galna och avrättar människor till höger och vänster genom diverse fiskmetoder.

Saw VII 3D. En film om sågar? Människor som dör? Människor som dör av sågar?
Hej hej hej. Jag är fortfarande bara 19 år.

Napapiirin sankarit. En finsk film som utspelar sig i Lappland. Huvudpersonen letar febrilt efter en digibox.
Detta kanske skulle vara något. Pappa gillar finsk film och jag gillar Jasper Pääkkönen som är med i filmen. Vem vet hur spännande en digiboxjakt faktiskt kan vara?





4 kommentarer:

  1. Alltså napapiirinsankarit är faktiskt sjukt bra jag röstar för den :D

    SvaraRadera
  2. Ina: Åhh bra, då tror jag att det blir den! Är du förresten säker att din inte röstar på Potter? ;)

    SvaraRadera
  3. Håller med Ina, den är riktigt bra. Och jag brukar ha lite svårt för finska filmer, men den hör till en av de jag gillade starkt. :)

    SvaraRadera
  4. Sandra: Vad bra! För jag tycker att den faktiskt verkar riktigt bra :)

    SvaraRadera