fredag 3 december 2010

Finland i Europa

Efter en månads frånvaro är jag tillbaka på Åland igen. Idag var jag till bibban och blev intervjuad av statistikcentralen. Jag är en av dom lyckliga 3200 personerna som blev utvalda till Finland i Europa undersökningen. Jag satt i en timme och svarade på konstiga frågor, allt från mitt privatliv till politik. Här kommer ett urval av frågorna.

Hur lycklig är du på en skala 1-10?
Har du planer på att skaffa barn inom de närmaste 3 åren?
Hur stor tillit har du till den finska regeringen? Till riksdagen?
Hur ofta tror du att den finska polisen tar emot mutor på en skala 0-10? Där 0 är aldrig och 10 är alltid.
Har du inom de 5 senaste åren begått försäkringsbedrägeri?
Påverkar invandrare positivt eller negativt på landets ekonomi?

Mitt standardsvar på de flesta frågorna var ett nervöst skratt följt av öhhhh jaaaadu...
Men jag lyckades svara på alla frågor. Så idag kan jag vara nöjd och känna mig som en exemplarisk medborgare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar